Saturday, June 26, 2010

'Keinginan itu Bkn Hak Milik' versi-I

Manusia..adelah lumrah bagi nya inginkan keindahan, ketenangan, kesenangan dan ape-ape yg baik mengikut naluri bersih. Ini lah impian, suatu kehendak hati supaya impian itu jd realiti..Adalah suatu kepuasan utk mengecapi ape yg d ingin kn oleh manusia! krn memiliki impian itu sebahagian dari kehidupan kita...sama ada di dunia ini mahupun pada alam yg seterus nya..

Teman hidup..yg mcm mane?? ape pilihan mu?? semua ingin kn yg indah..yg senang mata memandang..yg sejuk hati bila bersama..Apakah aku sedang berdusta?? semua ini kata hati, ku hati mu jgk kan..tiada ingin kn yg sakit mata melihat!..yg jelik bila d tatap! yg rimas bila berdekat!..krn yg jelik itu, yg pedih itu, yg hampa itu, bkn nyer naluri semulajadi kehendak kita..

Apa yg kau rasa kn itu cantik?? adakah putih itu cantik ataupun hitam pilihan mu? aku kata putih itu suci..kau plak kata hitam itu keungulan..hah? mampu kah kita sepakat dlm menilai erti cantik itu?? hurmm...ternyata ia nyer suatu definasi yg subjektif..pandangan kita mungkin berbeza..tp motif kehendak itu masih lagi sama-bila kita rasa kan itu cantik, maka timbul la plak rasa ingin memiliki kecantikan itu-..

Mungkin ramai yg bersetuju jika ade yg menyatakan pelangi itu indah..dan aku percaya pelangi itu sememang nye indah! Indah pada warna nya..dan indah juga pada erti kewujudan pelangi itu sendiri..wah? apekah mksud nie!!!

Hurmm..pelangi ini istimewa..kita jarang ketemu pelangi di hari panas..cuma ketemu nye di kala hujan petang..Hanya dgn ada nyer titisan air hujan & sinaran cahaya mentari baru kita di beri ruang menikmati kehadiran pelangi dlm kehidupan..Andai slh satu nye tiada..maka pelangi yg indah itu tak akn tercipta utk kita hayati..

Begitu jgk hati manusia..kehadiran dua hati baru dpt menyatukn satu jiwa..bila satu jiwa sudah tercipta, maka itulah 'pelangi' yg menjadi anugerah bg pasangan hati...Umpama pelangi, andai tiada slh satu hati..maka kita tak mngkin kecapi ape yg kita impikn..Biar apa pun terjadi..yakin lah bahawa, dalam hidup ini pasti ada 'pelangi' utk kita nikmati keindahan nyer..

Sigh "...aku pelangi..."

2 comments:

Dr. Mahmud Firdaus said...

ceh nate post blog2 nasihat sume...haha...ak stat blogging skit2 je do..nti kt india br nk stat btul2...huhu

kim_possible said...

biase ah mud..haha
nnt kt india kompem byk cite nk share an..
keep going beb..