Tuesday, June 29, 2010

'Keinginan itu Bkn Hak Milik' versi-III

Pandangan Ku, Pandangan Mu..berbeza..coretan kisah ku..dgn coretan kisah mu..tidak sama..hati ku, hati mu..siapa yg tahu..bila rasaKu ini rasaMu..snggup kah engkau menafikn nyer?? Hurmm..terpulang pd keadaan..tidak seharus nyer apa yg d ingin kn itu terbaek utk kita..yg utama nyer bila kita utama kn kebaekn utk semua..hidup ini lebih bermakna..krn kamu akan dewasa..dewasa dgn kematang dirimu..

Hidup ini penuh warna..setiap individu ade kelainan..ade keistimewaan..ade pandangan..ade pilihan..kadang-kadang kita sama..kadang-kadang kita berbeza..penuh warna warni..kalau tak macam-macam..itu bkn hidup kn?? kita semua suka pada warna..tp warna itu pelbagai..Tak semesti nyer putih warna ku dan semua akan menyukai nyer..mungkin purple menjadi pilihan jiwa dia..itu lumrah kehidupan..

Kita tidak boleh paksa seseorg utk memilih kehendak kita..itu mandatori..bkn demokrasi..sesuatu yg d paksa itu tidak dpt menggambar kn ketulusan hati..maka tiada guna mendpt kn sesuatu dgn cara paksaan..jika d paksa pn..ape yg dpt hnyea lah simpati..bkn ketulusan hati tersebut..cuba la kita berbicara dgn kata hati yg lembut..biar dia memahami dunia kita..biar dia mengambil masa..beri ruang utk dia mendalami erti kita..supaya keputusan ahkir dia adalah berdasarkn keihlasan naluri kehendak sebenar nyer..

Andai kita ade utk dia & dia ade utk kita..d beri ruang utk berkongsi hati..jadi..ape lg yg boleh nak d kata kn..ku ukir senyuman jela..Andai sebalik nya pula?? Hurmm..ku ukir senyuman jgk..krn bgku..penantian hidup yg tidak dpt d miliki adalah suatu perasaan yg tidak dpt d gmbr kn..emm, relax lah! bunga bkn sekumtum kn..lebah bkn seekor..yg penting jdlah bunga yg 'cantik'..dan lebah yg 'rajin'.. teruskn jadi diri mu yg sebenar...

Kita perlu sedar bhw Keinginan itu Bkn Hak Milik..walau ape pun jawapan kpd kesudahan ini..semuanya akan menjadi sejarah hidup kita..Namun, jgn pernah utk rasa kecewa dgn perasaan ingin memiliki, krn tempoh itu adalah suatu perasaan yg amat istimewa bagimu..Hargailah dia, selagi dia ade..krn mungkin kamu tidak mampu utk menikmati perasaan itu lagi...

Sigh "...Keinginan utk memiliki itu tidak sama dgn Cinta..kita semua milik Allah..DIA yg memberi kita Cinta..."

3 comments:

Anonymous said...

knape purple?tu kaler sape?

kim_possible said...

sbb purple itu istimewa la.. :)
itu kaler ideal..& misteri...

Anonymous said...

haha.purple2