Tuesday, July 20, 2010

Warkah Perantauan

menghitung hari detik demi detik..
setiap mase itu kan berlalu jua..
siang di tenggelamai malam..dan..
malam di tenggelami siang..
hari ini di ganti esok..
esok pula di ganti lusa..
dan hari-hari esok entah kita masih berjumpe..
kian berlalu sudah episod di malaysia..
kini..
aku pula akan pergi..
pergi ke mane?
hurmm...pergi belajar ilmu dunia..
jauh sedikit dari pangkuan keluarga..
jauh sedikit dari malaysia..
tak mengapalah berjauhan sementara..
kata orang tua..
jauh di mata..tapi biarlah dekat di hati..
hati aku tiada kesedihan..
cuma keraguan itu ada..
haish~ aku mengeluh..
apakah mampu aku lalui perubahan mendadak itu nanti..
setelah sekian lama butakan mata dan fikiran..
cukuplah berehat..
bangun! bangun!bangun!
pagi yang gelap kini sudah terang..
ambil langkah mu..
dan mula berjalan..
doa kan aku sepanjang ini..
biar aku pergi sebagai merpati putih..
dan jangan harapkan aku balik sebagai gagak..
moga sesudah itu..
aku pulang dengan Doc. Hakim..

3 comments:

ppah said...

gudluck future doc..InsyaAllah doc abdul hakim...

Dr. Mahmud Firdaus said...

macam macim eng...dtg je la cni jmpo aku...hah

kim_possible said...

mekasih..

mud..U aku mmg sblh U ko je dowh..
ko jerit name aku..
aku trus dtg..haha